Generelle betingelser

Som alle andre virksomheder, har vi etableret juridiske betingelser. Det er vigtigt for dig som kunde, og os som virksomhed, at have disse betingelser at kunne referere til, hvis det skulle blive nødvendigt.

Vi håber selvfølgelig at det ikke bliver nødvendigt at henvise til disse betingelser. En tilfreds kunde, som er tilfreds med vores planter, og som kun har godt at sige om vores hjemmeside, er uvurderlig for os. Tilfredse kunder giver os mulighed for at udvide Plantinavia BV yderligere. Hvis der skulle opstå et problem, vil vi gøre vores bedste for at løse disse, i stedet for at gemme os bag regler og betingelser. Ved en eventuel bestilling, skal du acceptere vores betingelser som er beskrevet nedenfor.

Normalvis har sådanne regler og betingelser et juridisk sprog, men vi har valgt at skrive dem i vores eget toneleje, så vi håber de er nemmere at forstå.

Generelle oplysninger

PLANTINAVIA B.V.
Identifikationsnummer NL: 72059273
Moms cvr DK: 858968381B01
Sint Barbaraweg 22
6024 AT Budel-Dorplein
Nederland
service@plantinavia.com
+45 8082 0002

Obs! Vores returadresse er:

Plantinavia / Beijer Logistics
Kampenstraat 21
7575 ER Oldenzaal
Nederland

Betaling

Vi accepterer følgende betalingskort:
Visa, MasterCard og American Express.

Du kan også betale med bankoverførsel. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller

2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Du kan også vælge at betale med ANYDAY.
Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

Fragt

Vi tilbyder gratis hjemmelevering til kantstenen med Beijer Logistics.

Bestillinger leveres så hurtigt som muligt. Normalvis er leveringstiden omkring en uge. Selv om vi gør vores bedste for at levere så hurtigt som muligt, er dette dog kun en vejledning.
I tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.
Forsinkelser vil blive meddelt via e-mail eller telefon.
Levering sker til den adresse som er angivet af køberen ved aftalens indgåelse. Adressen skal være tilgængelig med en 15 meter lang lastbil. Hvis dette ikke er tilfældet, skal køberen angive det nærmeste aflæsningssted til Plantinavia BV, minimum en time før levering. Plantinavia BV kan ikke holdes ansvarlig for omkostninger for transport, mellem det angivne aflæsningssted og den faktiske leveringsadresse.
Når produktet er leveret til den angivne adresse, overføres risikoen for planterne til køberen.
Vores lastbiler kører lange afstande før de ankommer til leveringsadressen. Der er altid en risiko for uforudsete omstændigheder undervejs. Som et resultat af dette, kan det eventuelt medføre at leveringen bliver forsinket. Hvis du som køber har brug for hjælp til aflæsning, eller har gartnere stående som skal hjælpe dig med at plante, er det vigtigt at du ikke planlægger dette for tæt på tidspunktet for levering, så de ikke skal stå og vente ved eventuelle forsinkelser.

I tilfælde af forsinkelse gælder købelovens regler om forsinkelse. Det betyder, at du kun har ret til at ophæve købet, hvis forsinkelsen er væsentlig. Du har ikke krav på kompensation for forsinkelse, og kan kun kræve erstatning efter dansk rets regler om erstatning.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til service@plantinavia.com eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varerne kan grundet deres art ikke returneres med almindelig post. Omkostningerne ved returnering fastsættes efter aftale. Som indikation er prisen pr. palle 1500 DKK

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Plantinavia / Beijer Logistics, Kampenstraat 21, 7575 ER Oldenzaal, Nederland.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Plantinavia / Beijer Logistics Kampenstraat 21, 7575 ER Oldenzaal

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, hvis vi tilbagebetaler dine fragtomkostninger.

Klageadgang


Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte service@plantinavia.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr   

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Plantinavia BV opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.plantinavia.dk er Plantinavia BV
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: service@plantinavia.com

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Plantinavia / Beijer Logistics Kampenstraat 21, 7575 ER Oldenzaal

service@plantinavia.com

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 10.03.2023

Plantinavia Danmark
En live kundeservice svarer fuldstændig hurtigere end du forventer (ingen opkald, kun Whatsapp)

Plantinavia Danmark

Hej! Therese her 👋

Hvordan kan jeg hjælpe dig?

now
Start Chat

Trillebør

0 produkter

Ingen varer i kurven.